Częstochowskie Centrum Świadczeń informuje, że zgodnie z ustawą z dnia 27 października 2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych od dnia 8 listopada br. wydaje zaświadczenia zgodnie z art. 13 ust. 4 ww. ustawy które zawiera:
1) imię i nazwisko osoby fizycznej w gospodarstwie domowym, której jest wydawane zaświadczenie;
2) adres, pod którym jest prowadzone gospodarstwo domowe, w skład którego wchodzi osoba fizyczna, której jest wydawane zaświadczenie;
3) informację o:
a) wypłaceniu na rzecz gospodarstwa domowego, w skład którego wchodzi osoba fizyczna, której jest wydawane zaświadczenie, dodatku węglowego, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym, albo
b) pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o wypłatę na rzecz gospodarstwa domowego, w skład którego wchodzi osoba fizyczna, której jest wydawane zaświadczenie, dodatku węglowego, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym.
Organ na wydanie zaświadczenia ma 14 dni. Zaświadczenie jest wolne od opłat.
Ułatwieniem w załatwieniu sprawy będzie dołączenie do wniosku o zaświadczenie otrzymanej drogą elektroniczną informacji o przyznaniu dodatku węglowego (nie jest to jednak obowiązkowy załącznik).
Wzór wniosku o wydanie zaświadczenia:
Anna Nabiałczyk 8 listopada, 2022
Posted In: Aktualności, Bez kategorii