Logo miasta częstochowy

Dzisiaj mija pierwszy miesiąc od kiedy można składać wnioski na świadczenie wychowawcze 500+, zasiłek rodzinny oraz świadczenie z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy 2017/2018. W tym czasie pracownicy Częstochowskiego Centrum Świadczeń przyjęli ponad 13,5 tysięcy wniosków.

Najwięcej wniosków zostało złożonych na świadczenia wychowawcze. Liczba ta przekroczyła blisko 8,5 tysiąca wniosków. Dla porównania w ubiegłym roku taką ilość wniosków przyjęliśmy w ciągu trzech miesięcy. Rośnie również liczba wniosków składanych drogą elektroniczną, gdzie mieszkańcy Częstochowy mają możliwość ich złożenia za pośrednictwem internetu poprzez:

  • bankowość elektroniczną (tylko w zakresie świadczenia 500+)
  • portal Emp@tia – www.empatia.mrpips.gov.pl
  • elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej ePUAP,
  • Platformę Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS)

W sierpniu drogą elektroniczną zostało złożonych około 3 tysięcy wniosków o przyznanie świadczenia wychowawczego, co dwukrotnie przekroczyło ilość tych wniosków złożonych w zeszłym roku.

Przypominamy,  aby zachować ciągłość wypłat  świadczenia wychowawczego ,,Rodzina 500+” oraz świadczenia z funduszu alimentacyjnego wnioski należy złożyć w terminie od 1 sierpnia do 31 października br. Natomiast, aby mieć kontynuację wypłat zasiłku rodzinnego oraz dodatków do zasiłku rodzinnego oraz specjalnego zasiłku opiekuńczego, wnioski należy złożyć w terminie od 1 sierpnia do 30  listopada br.

Wnioski można składać w dwóch Punktach Obsługi Mieszkańców mieszczących się przy ul. Nowowiejskiego 26 oraz przy al. Niepodległości 20/22, gdzie również można uzyskać wszystkie szczegółowe informacje o trybie oraz warunkach przyznawania świadczeń, a także pobrać niezbędne formularze wniosków, które dostępne są również na naszej stronie internetowej.

W Częstochowskim Centrum Świadczeń jest to pierwszy skumulowany okres składania wniosków o świadczenia wychowawcze ,,Rodzina 500+”,  świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz świadczenia rodzinne. Celem podwyższenia jakości obsługi naszych klientów oraz dbałości o ład, porządek i bezpieczeństwo obsługiwanych osób,  jak i profesjonalizm w procesie ich świadczenia w Częstochowskim Centrum Świadczeń wprowadzono następujące ulepszenia oraz unowocześnienia dla naszych pracowników oraz klientów:

  1. wprowadzono system kolejkowy w Punkcie Obsługi Mieszkańców przy al. Niepodległości 20/22 prezentujący liczbę stanowisk oraz obsługiwanych numerów,
  2. wprowadzono możliwość wcześniejszej rezerwacji wizyty poprzez naszą stronę internetową,
  3.  we wtorki wydłużono czas urzędowania Częstochowskiego Centrum Świadczeń,
  4. zwiększono liczbę pracowników,
  5. zwiększono liczbę stanowisk dla obsługi interesantów oraz udostępniono większą powierzchnię przyjmowania wniosków oraz wydawania decyzji,
  6. wyposażono większą ilość stanowisk w nowy sprzęt komputerowy,
  7. odświeżono pomieszczenia dla pracowników przyjmujących wnioski oraz wydających decyzje w Punktach Obsługi Mieszkańców przy ul. Nowowiejskiego 15 i 26 oraz przy al. Niepodległości 20/22.

Jednocześnie w celu zapobieżeniu oczekiwania w kolejkach oraz ułatwieniu pracy poprzez prawidłową kolejność obsługi zachęcamy do skorzystania z możliwości rezerwacji kolejki on-line do Punktu Obsługi Mieszkańców mieszczącego się przy al. Niepodległości 20/22 dostępnej na naszej stronie internetowej pod adresem: https://ccs.czestochowa.pl/

Poniżej przedstawiamy kilka zdjęć po wprowadzeniu zmian oraz ulepszeń do naszego Częstochowskiego Centrum Świadczeń:

 

1 września, 2017

Posted In: Aktualności