Dzisiaj mija pierwszy miesiąc od kiedy można składać wnioski na świadczenie wychowawcze 500+, zasiłek rodzinny oraz świadczenie z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy 2017/2018. W tym czasie pracownicy Częstochowskiego Centrum Świadczeń przyjęli ponad 13,5 tysięcy wniosków.
Najwięcej wniosków zostało złożonych na świadczenia wychowawcze. Liczba ta przekroczyła blisko 8,5 tysiąca wniosków. Dla porównania w ubiegłym roku taką ilość wniosków przyjęliśmy w ciągu trzech miesięcy. Rośnie również liczba wniosków składanych drogą elektroniczną, gdzie mieszkańcy Częstochowy mają możliwość ich złożenia za pośrednictwem internetu poprzez:
W sierpniu drogą elektroniczną zostało złożonych około 3 tysięcy wniosków o przyznanie świadczenia wychowawczego, co dwukrotnie przekroczyło ilość tych wniosków złożonych w zeszłym roku.
Przypominamy, aby zachować ciągłość wypłat świadczenia wychowawczego ,,Rodzina 500+” oraz świadczenia z funduszu alimentacyjnego wnioski należy złożyć w terminie od 1 sierpnia do 31 października br. Natomiast, aby mieć kontynuację wypłat zasiłku rodzinnego oraz dodatków do zasiłku rodzinnego oraz specjalnego zasiłku opiekuńczego, wnioski należy złożyć w terminie od 1 sierpnia do 30 listopada br.
Wnioski można składać w dwóch Punktach Obsługi Mieszkańców mieszczących się przy ul. Nowowiejskiego 26 oraz przy al. Niepodległości 20/22, gdzie również można uzyskać wszystkie szczegółowe informacje o trybie oraz warunkach przyznawania świadczeń, a także pobrać niezbędne formularze wniosków, które dostępne są również na naszej stronie internetowej.
W Częstochowskim Centrum Świadczeń jest to pierwszy skumulowany okres składania wniosków o świadczenia wychowawcze ,,Rodzina 500+”, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz świadczenia rodzinne. Celem podwyższenia jakości obsługi naszych klientów oraz dbałości o ład, porządek i bezpieczeństwo obsługiwanych osób, jak i profesjonalizm w procesie ich świadczenia w Częstochowskim Centrum Świadczeń wprowadzono następujące ulepszenia oraz unowocześnienia dla naszych pracowników oraz klientów:
Jednocześnie w celu zapobieżeniu oczekiwania w kolejkach oraz ułatwieniu pracy poprzez prawidłową kolejność obsługi zachęcamy do skorzystania z możliwości rezerwacji kolejki on-line do Punktu Obsługi Mieszkańców mieszczącego się przy al. Niepodległości 20/22 dostępnej na naszej stronie internetowej pod adresem: https://ccs.czestochowa.pl/
Poniżej przedstawiamy kilka zdjęć po wprowadzeniu zmian oraz ulepszeń do naszego Częstochowskiego Centrum Świadczeń:
Anna Nabiałczyk 1 września, 2017
Posted In: Aktualności